FAQ

Veelgestelde vragen

1. Wat is Self Storage?

Self Storage is een dienst, die beveiligd opslag aan biedt aan particulieren en bedrijven. U huurt een unit die schoon, droog en beveiligd is voor een periode naar uw keuze.

2. Wat mag ik opslaan?

Inboedel, goederen, archief of voorraad, groot of klein. In principe mag alles, zolang het geen ontvlambare (chemische) producten, levende have, bederfelijke levensmiddelen of illegale goederen betreft.

3. Waar kan ik voor informatie terecht?

Bij de receptie kunt u voor al uw vragen terecht. U vind de openingstijden hier.
Tijdens deze uren zijn wij ook telefonisch te bereiken op 0174-241000 of op 06-15832340.
U kunt het beste vooraf bellen om een afspraak te maken, zodat wij alle tijd en ruimte voor u vrij kunnen maken.

4. Ik wil snel beschikken over een unit, kan dat?

Indien we een unit voor u beschikbaar hebben, zeker. Als u een afspraak maakt voor een vrijblijvende bezichtiging, laten wij u de mogelijkheden zien. Besluit u hierna direct een ruimte te willen huren, dan gaan we alles gelijk in gang zetten. Na het verwerken van uw gegevens en de betaling van de borg kunt u het contract ondertekenen. Na ondertekening kunt u de door u gewenste ruimte in gebruik nemen.

5. Mijn unit is te groot of te klein geworden, kan ik snel verhuizen?

We adviseren u tijdig aan te geven, dat uw gehuurde ruimte te groot of te klein wordt voor uw spullen. Mochten we een andere geschikte ruimte voor u vrij hebben, zullen we een datum voor de verhuizing voor u inplannen. Deze verhuizing kunt u ook door ons laten verzorgen tegen een geringe vergoeding.

6. Is er licht en elektra aanwezig in mijn gehuurde ruimte?

Iedere unit is voorzien van licht en uitgerust met een stopcontact, dat standaard is uitgeschakeld. Mocht u toch behoefte hebben aan stroomvoorziening, zullen wij u een passende aanbieding doen.

7. Ik ben mijn toegangspas en/of sleutels kwijt, wat te doen?

Bij verlies of diefstal van uw toegangspas en/of sleutels dient u dit direct te melden op 06-15832340. Wij zullen de pas blokkeren en, indien nodig, het slot tijdelijk vervangen, zodat uw spullen veilig opgeslagen blijven. De kosten van een nieuwe toegangspas en/of een nieuw cilinderslot zullen bij u in rekening gebracht worden.

8. Mijn incasso van huur is mislukt, wat te doen?

Uiteraard kan dit 1x gebeuren. Als u zelf of na een melding van ons het huurbedrag per ommegaande overmaakt, is alles weer geregeld. Moeten wij een 2de incasso inplannen om de huur alsnog te incasseren, zijn we helaas genoodzaakt om € 10,00 administratiekosten in rekening te brengen.

9. Kan ik zelf nog wat in mijn opslagruimte doen?

Het is niet toegestaan om mechanische handelingen uit te voeren in uw unit of box i.v.m met de (brand)veiligheid. U heeft wel de mogelijkheid om stellingen en/of kasten te plaatsen in uw opslagruimte om u spullen in op te bergen. Let wel, deze mogen niet bevestigd worden aan de wand en moeten dus los in de vrije ruimte staan.

10. Zijn mijn spullen standaard verzekerd in de opslagruimte?

Nee, wij adviseren u om contact met uw verzekeringsagent op te nemen om te melden dat uw spullen opgeslagen staan. In het merendeel van de gevallen valt dit onder de inboedelverzekering. Is dit niet het geval, heeft uw verzekeringsagent zeker een oplossing voor handen.

11. Voor welke huurperiode kan ik terecht?

We werken uitsluitend met maandcontracten met een minimale huurperiode van 2 maanden, hierna wordt er automatisch verlengd, totdat er schriftelijk opgezegd wordt. Schriftelijke opzegtermijn van 1 maand. Borg bedraagt 1 maand huur (+borg voor de sleutel).

In het geval u een vaste begin- en einddatum wenst dan kunt dat op het aanmeldformulier aangeven. In dat geval geldt geen opzegtermijn, het contract eindigt op de einddatum. Borg bestaat uit maand huur + € 75,00 voor toegangspas en cilinderslot.

12. Wat zijn de voordelen van een jaarfactuur?

Bij betaling van een jaarfactuur is maand 12 uw korting en hoeft u maar 11 maanden huur af te rekenen. Tussentijdse prijsverhogingen gedurende de factuurperiode worden niet extra in rekening gebracht.

13. Ik weet niet of ik direct een jaarfactuur wil, mag ik dit ook later beslissen?

In principe start iedere huurder met maandelijkse incasso van huur, op ieder moment in de huurperiode kunt u aangeven dat u een jaarfactuur wenst. De eerstvolgende maand wordt dan de beginmaand van de jaarfactuur.

14. Kan ik in mijn gehele huurperiode maar één keer een jaarfactuur aanvragen?

In uw huurvrije 12de maand neemt de verhuurder contact met u op over uw verdere plannen met de opslagruimte. Wilt u wederom een jaarfactuur met de huurvrije 12de maand, wordt dit uiteraard geregeld!

15. Ik wil mijn unit opzeggen, hoe moet ik dit aanpakken?

U kunt op iedere moment de huur van de opslagruimte opzeggen, wel moet u rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand. Voor het digitale opzegformulier kunt u hier klikken. Na opzegging van de huur ontvangt u van ons een bevestiging. Zodra u uw unit leeg heeft, zullen wij de unit controleren. Na onze goedkeuring en de overdracht van toegangspas en cilinderslot ontvangt u per bank de totale borg retour.